sobota, 26 maja 2012

The Secret Science of Love at First Byte


Amy Robach i Deborah Camiel

Online dating sites reklamować przełomową technologię i wyrafinowane wzory i state-of-the-art programowania, które pomogą Ci znaleźć swoją prawdziwą bratnią duszę.

Ale to działa?

Choć technologia znaleźć swój własny mecz z powstaniem Internetu, pomysł jest już od pół wieku. W 1965 roku para Uniwersytetu Michigan undergrads znaleźć siebie przy pomocy prymitywnego programu komputerowego randek.

Mina Jo Rosenbloom było w jej młodszego roku, kiedy ona i Michael Linver, tylko przyznał się do szkoły medycznej, stał komputera randki cyfrowego Adam i Ewa. Ona nie za bardzo wierzyła, że ​​to działa. Natknął się na szaloną reklam na serwis randkowy, że używane komputery. Ich wzajemna chęć zaryzykować opłaciło.

Cztery i pół dekady po ich podciągnął przez mainframe IBM, Michael i Mina Jo Linver wciąż są małżeństwem.

"To był początek tego, co okazało się niewiarygodny związek na resztę mojego życia," powiedział.

Był to także początek branży mającej na celu wykorzystanie rynku: miliony singli chętny - albo zdesperowani - w celu znalezienia odpowiedniego. Karty dziurkowane i osobiste ogłoszenia ustąpił pierwszych Internetowe serwisy randkowe, rozpoczętych w połowie lat 90.. W 2001 r. przychody przemysłu były tylko 40.000.000 dolary. Dziś są one zbliża 2 miliardy dolarów.

W niektórych 1.500 stron, twierdząc, można je dopasować swój typ osobowości, twoje geny - nawet struktura Twojej twarzy - do potencjalnych partnerów, żadna firma zachwala się "przepis na sukces" jak eHarmony, która jest właścicielem 15 procent rynku.

Firma twierdzi, że celem jest pomoc w znalezieniu kogoś, kto - jak ty.

Podobieństwo jest rzeczą, która umożliwia parom zrozumieć siebie lepiej, powiedział Gian Gonzaga, szef firmy naukowiec, który posiada doktorat w dziedzinie psychologii z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley. "Chcemy powiedzieć, że przeciwieństwa się przyciągają, a później na ich atak."

Małżeństwo poglądach i prosto-szprychowe

Na eHarmony, Gonzaga powiedział, że skupia się na odwoływanie się do małżeństwa poglądach i prosto-szprychowe.

"Zawsze koncentruje się na relacjach długoterminowych," powiedział. "To czuje się bardzo unhip i bardzo krępy. Ale tak naprawdę, gdy przychodzi do niego, nasze pragnienie, aby znaleźć kogoś, aby połączyć się, aby znaleźć długoterminowych relacji jest bardzo głęboka część naszej psychiki. "

Na długo przed rozmowa zamienia się w małżeństwo, znalezienie online mecz trwa zaangażowanie. Abonenci wypełnienie ankiety zgodności z setkami pytań i zapłacić aż 60 dolarów miesięcznie. Wyniki, zgodnie z roszczeń eHarmony firmy, są uderzające.

"Średnio 542 osób dziennie ożenił się po spotkaniu na eHarmony," powiedział Gonzaga. "To o 5 procent wszystkich nowożeńców w populacji. To prawie 100.000 pary roku ".

Liczby te są trudne do uzasadnienia. Ale oni nie obejmują Steve Caplette, który został pokonany emocjami w dniu, kiedy poślubiona Sally Petruzello. Ze swej strony była to miłość od pierwszego kliknięcia.

"To był mój pierwszy mecz," powiedziała. "Przeważnie dostaniesz siedem osób, a on był dosłownie pierwszy, że otworzyły się."

Wśród innych kompatybilnych cech, eHarmony, że Steve i Sally zarówno wydają się być bardziej zamknięta w sobie, mają silne umiejętności zarządzania gniew i poczucie romantyzmu. Algorytm eHarmony pracowała dla Steve'a i Sally. Ale to nie jest wcale oczywiste, że rodzaj sukcesu jest typowe.

"Myślę, że to sprawiedliwe, by powiedzieć, że wiemy niewiele, ale pewnie nie wiesz wystarczy mieć algorytm, który naszym zdaniem jest naprawdę dobra", powiedział Dan Ariely, profesor psychologii i ekonomii behawioralnej na Duke University. "Jeśli spojrzeć demograficznie nie wygląda jak oni zwiększenie ilości małżeństw.

Ariely pytania czy algorytmów wykorzystywanych przez internetowych serwisach randkowych faktycznie działają. Jego badania zapoczątkowały głęboko osobistego zrozumienia natury ludzkiej atrakcyjności. Jako młodzieniec był hospitalizowany od trzech lat ze złym kontuzji pali jak uzdrowił, on obawia się, że jego wartość na rynku randki spadały gwałtownie.

"Wiedziałem, że moje miejsce w hierarchii społecznej, zanim zostałem spalony," powiedział. "Wiedziałem, co dziewczęta pory mnie w zasadzie, a które nie. I zacząłem myśleć o tym, gdzie mogę zmieścić się, gdzie mogę zmieścić się teraz?

Ariely ostatecznie pasuje jako ekspert na ludzkie zachowania. Studiował tysiące internetowych oddziaływań, badanie wartości rynkowej - co czyni nas atrakcyjnym online. U mężczyzn, badania pokazują, wysokość i wynagrodzenie są kluczowe. Ariely powiedział, że 5-foot, 9-calowy wysoki mężczyzna jak on sam będzie musiał dodać inny 40.000 dolarów rok do swojego rocznego dochodu utrzymać taką samą atrakcją jak innym facetem, który stoi 5'10 ".

Edukacja również liczy - dla niektórych randkowym.

"Bardziej wykształceni ludzie są bardziej pożądane", powiedział Ariely. "Dla kobiet, nie ma wartości dla edukacji. Kobiety, które są lepiej wykształceni, nie muszą się już więcej atrakcyjne w internetowych randek. "

Dla niektórych singli, idea zmniejszenia romantyczny pociąg do algorytmu może wydawać się zbyt uproszczone. Ale Ariely mówi problemem jest prostą metodą witryn nas opisać siebie, używając atrybuty, które są łatwe do przeszukiwania za pomocą komputera, ale nie są tak przydatne w zastanawianie się, kto nam się podoba lub miłość.

"(Online) opis jest bardzo podobny szkielet," powiedział. "Jesteśmy wypełnić lukę w sposób zbyt optymistyczne. A potem idziesz i spotkanie z nimi na kawę, istnieje luka pomiędzy tym, co budujesz w swoim umyśle i między tym, co tak naprawdę są. I że luka powoduje ogromne rozczarowanie ".

To nie ma dla pomyślnego startu, zwłaszcza że według Ariely, tworzenie każdego z tych filiżanek kawy trwa średnio sześć godzin online, znoju.

"Tyrania z wyboru"

Aby rozwiązać ten paraliżujący problem zbyt wielu możliwości, które naukowcy nazywają "tyranii wyboru" eHarmony swat internetowy nie pozwala przeglądać swoją bazę danych. Pozwalają one ich komputery nie wyszukiwania i sortowania dla Ciebie.

"Wyobraź sobie, że wchodzisz na stadionie, a zobaczysz dziesiątki tysięcy ludzi i mówicie:" Chciałabym iść na dzisiaj randkę, "powiedział Joseph Essas, szef eHarmony technologia. "Tak więc spojrzeć na wszystkich tych dziesiątków tysięcy ludzi, co zamierzasz zrobić? To przytłaczające ".

Zamiast tego, algorytm eHarmony na zasiłki się zaledwie kilka meczów na jednego klienta dziennie. Wtedy twoja kolej. Komputery nie są dobre z emocji i uczuć, powiedział Essas. Ale oni są bardzo dobrzy w poszukiwaniu igły w stogu siana.

I eHarmony twierdzi, że ma duży stogu siana - ale to nie jest dokładnie jasne, jak duża. W pewnym momencie przedsiębiorstwo twierdziło, około 40 milionów zarejestrowanych użytkowników. Niektórzy analitycy twierdzą, że pula aktywnych użytkowników jest więcej jak 750.000.

Odsetek daters, którzy pojawiają się na eHarmony-i innych randkowych-nie są nawet płatnych abonentów, co jeden z krytyków powiedzieć, że wielu użytkowników, "flirtuje w próżnię." Still, eHarmony robi wiele rzeczy dobrze, zgodnie Dan Ariely.

"Przede wszystkim, mają ten milion ankiecie," powiedział. "Dzięki temu, że w zasadzie rodzaj oddzielnych ludzi poważnych z ludzi nie poważne. Na początku, że tworzą tę wiarę w ich algorytmu. A oni mówią: "patrz, mamy pewien magiczny napój tutaj. "

To może mieć samospełniającej wpływ na klientów, ale nie przekonał Ariely że randki online firmy używają twardego nauki.

"Prawda jest taka, że ​​jesteśmy bardzo daleko, w ramach nauki, od zrozumienia, jak to działa", powiedział.

Dla niektórych, dowodem na to jest w pudding. Po czterdziestu czterech latach małżeństwa, troje dzieci, a sześć wnuki, Michael i Mina Jo Linver nadal wdzięczny za tego typu mainframe z sercem.

"Reszta jest magiczny, mistyczny rodzaj elementów, które przyciągają ludzi do siebie", powiedział Michael. "I to jest coś, co nie sądzę, każdy komputer może naprawdę zrobić. To po prostu albo się dzieje lub nie.